onsdag 12 maj 2010

Borasafari ar slut.

Alla goda ting nar till slut sin slutpunkt, och nu sjunger aven min resa efter 247 dagar och 17 lander jorden runt, pa sista refrangen. Imorgon bordar jag det plan som via Riga kommer ta mig till Arlanda och satter darmed punkt for det storsta aventyret i mitt liv.

Jag sitter for narvarande pa mitt hostel i centrala Moskva dar jag nu spenderat tva dagar. Moskva har verkligen varit en positiv overraskning och de centrala delarnas arkitektur med Kreml med omnejd ar minst sagt i toppklass. Som bekant sa tog jag mig till Moskva fran Ulaan-Baatar med den transsibiriska jarnvagen, en orolig upplevelse med manga skratt, vackra landskap och en och annan forsupen mongol.

Men nu ar det i alla fall slut, och ett, forhoppningsvis sommarsoligt Svedala vantar. Det ar en speciell kansla nar man tanker tillbaka pa tiden som forflutit sedan jag och mina kara resekamrater lamnade Arlanda for drygt atta manader sedan. Mycket har hant och upplevelserna ar svarrakneliga. Att lista alla, eller att ens sammanstalla en mindre utforlig topplista over resan skulle ta timmar, och med tanke pa att jag snart ska ut och dricka vodka med min rumskamrat Mike, (jag vill ju utnytja resan till den sista minuten) sa finns inte utrymme for utdragna sentimentaliteter.

Eftersom resan ar slut sa galler aven detsamma for bloggen. Ett stort tack till er som velat folja mig, Jimmy, Anders och Sillen pa vara aventyr och upplevelser under resan.
Borasafari ar over.

Pa grund av strulande kamera kan jag heller inte lagga upp bilder fran de senaste dagarna i Mongoliet och Ryssland, men har foljer ett urval ur den enorma mangd foton jag tog i Beijing.



Kinesiska muren invaderas av kineserna sjalva

Muren

Norske Helge provar pa stekta grashoppor

Beijing 05.30

Kinesiska delikatesser. Till hoger, kinesisk krabba

Beijing by night

En servitris instruerar mig i hur jag ska ata en skoldpadda och suga ut dess hjarna

Mina goda vanner Tiffany och Lily fran USA som guidade mig runt i Beijing

Beijing

En stolt, korrekt, rakryggad kinesisk familj

En trevlig overraskning pa IKEA Bejings matavdelning
Himmelska fridens torg
/Erik

3 kommentarer:

  1. Bästa resebloggen utan tvekan. The end of an era

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Kul att du gillade den! Det har (i de flesta fall) varit ett nöje att ge ord åt våra strapatser och dela med oss av dem! /Erik

    SvaraRadera