tisdag 13 april 2010

Nu har tva veckor forflutit i storstaden Hong Kong, och liksom vid det tidigare inlagget sa har jag fatt uppleva anmer av vad denna omtumlande stad har att erbjuda.
Familjen Tam som jag bor hos har gjort mig till en del av familjen och ar fortsatt oerhort vanliga och tar mig med pa allt vad heter kinesisk kultur och vardag. Nya matratter som anktunga och diverse sniglar har fatt erfaras, och en och annan ol har svepts i sallskap av Elmanders (och nu mina) kompisar langs den fantastiskt vackra Victora harbour.

Victoria Harbour

Vi har aven besokt den kanda utkiksplatsen The peak, men pa grund av ihardig dimma stackte sig sikten langre an en fullvuxen kines.
I ovrigt har mycket av tiden gatt at att besoka fler shoppinggallerior, manga med mycket vacker arkitektur och interior, samt hanga med jamnariga kusiner, sysslingar med mera.

Sodra Hong Kongs vackra kust

Om tva dagar satter jag mig pa ett 18-timmarstag till nasta storstad, Shanghai for att dar spendera nagra dagar och spana in kommande World expo, som kommer aga rum dar i borjan av maj.
Jag vid Victoria Harbour


Jackie Chan!

Jag och Marco, en universitetskamrat till Elmader

/Erik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar