onsdag 3 mars 2010

Tempelrush i Hue

Mina egentliga planer pa att upptacka Hue med cykel lades pa is sa fort jag borjade studera dess karta. Strackan mellan alla sevardheter lag pa flera mil, dessutom en hel del upp-och ner. Darfor hyrde jag istallet en moppe med guide fran mitt hotell som lovade att ta mig runt till alla attraktioner. Det visade sig bli en mycket intensiv dag och hela tio tempel / pagodor / gravar besoktes. Efter atta timmars stenbyggnadssightseeing kande jag mig nojd och vi begav oss tillbaka mot hotellet for att slappa lite framfor sattelitteven.
Imorgon tar jag bussen ytterligare nagra timmar soderut for att anlanda till nasta kulturstad, Hoi An.
Thanh Toanbron, en kinesisk 180ar gammal bro
En sa kallad duckboy, samlar in sina ankor likt en cowboy sin kreatur

En av de mindre portarna i det gamla kejsarpalatset

Thien Mu pagoda med rokelseskal framfor

Kejsaren Khai Dinhs grav

Samma kejsares miniarme vid hans lustgard nedanfor graven

Vacker omgivning utanfor Tu Hieu pagoda

Jag ovan perfume river
/ Erik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar