tisdag 8 september 2009

3.. 2.. 1..

Hej,
Som min reskamrat Erik så träffsäkert formulerat så är det inte så lång tid kvar till avfärden.
Personligen ville även jag sätta ett sista avtryck i Sveas web-eter i och med detta sista inlägg på ett sjuhelsikes tag innehållande tecknena Å, Ä och Ö.
Det faktum att vi nu ska iväg, som under det senaste året varit mer av en hägring än en realitet, känns så konkret och närvarande att jag skulle kunna packa ner dem i mina flerfärgade packpåsar som vilka andra resepinaler som helst.

Med andra ord är jag alltså otroligt glad, nervositet och resfeber åsido, att Daniel, Erik, Jimmy och jag faktiskt lyckats göra denna livets resa till verklighet och inte bara till ännu ett av alla dessa "det kom aldrig riktigt till skott", för det kom till skott. Ett klart och tydligt ekande skott, i form av ett halvår under vilket vi får en möjlighet att besöka alla fem världsdelar, spankulerandes i vår praktfulla, ståtliga ungdom.
Precis som föregående bloggare (jag hade lovat mig själv att aldrig använda det ordet, menmen) så känner jag dessutom att en resa i finare och bättre sällskap inte står att finna.

Så med dessa ord tar jag då mitt avsked av Sverige, tills vi ses igen i Februari.

På återseende

/Anders

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar