onsdag 30 september 2009

Andra rundan

Kom just tillbaka till vart hostel i Lusaka tillsammans med Jimmy efter att inhandlat dagens budgetmiddag, frallor med tomat kopta av en tant ute pa gatan. Anders a Sillen lever som de snobbar dom ar och bestaller istallet middag pa hostlets restaurang.

Vi har de senaste dagarna forsokt laga sa mycket mat som mojligt eftersom var logi i Livingstone erbjudit gemensamt kok. Det har dock varit en utmaning eftersom vastra Zambias elgenerator brann upp forra veckan med foljd av timmlanga stromavbrott nar grytan redan star och puttrar. Var bartender forkarade det med en axelryckning och den klamchecka forkortningen; T.I.A (This is Africa)



Att vi imorgon drar till South Luangwa lar vara lojalaste lasare knappast missat och stammningen i var lilla familj ar overlagset forvantansfull. Vi har spridit ut safarin over tre dagar med tva safariutflykter varje dag under olika tider pa dygnet (allt fran tidig morgon till sen kvall) for att ha storst chans att se alla de djur parken har att erbjuda. Jag ar overtygad om att vi kommer ha riktigt kul och fa uppleva handelser och scener vi kommer kunna erinra oss om anda in pa alderns host. Detta ar min andra safarivisit i Afrikas parker sa jag vet vad de har att erbjuda ar nagot mer an det man kan se pa skansen.



Hare gott

/Erik

3 kommentarer:

  1. Lycka till på safarin! Det blir nog en häftig upplevelse! Kramar från Göran och Mona.

    SvaraRadera
  2. aaa jag är typ exalterad för er skull!! ha så jädra kul på safarin!

    fortsätt utforska!

    SvaraRadera
  3. bra bloggat förresten! ni kommer ju kunna ge ut en sån dära trendig bloggbok om er resa när ni kommer hem ;) promota den lite mer, jag känner mig lite ensam i kommentarfältet...

    SvaraRadera